AMEL'S
Follow
Dashboard
 Add Me
 Follow Me
 Follow Me
 kaki skodeng

HOMIE ABOUT AFFIES

“It’s not hard to find someone who tells you they love you, its hard to find someone who actually means it.”

Princess



Hello people!
My name is Shamzatul Amalina :)
I am the sweet owner *.*
Welcome here and enjoy yourself ^^

TagBoard




Me and Him

Taken by
Muhamad Nurazizul


IJOY ♥ AMEL
in love since 12/12/12
Daisypath Anniversary tickers

Blog Archieve
♥ LAKI TAKUT BINI . APA DAH JADI ? **, ♥
written on 03 December 2011 @ 7:48 PM ✈{ }

ASSALAMUALAIKUM :)
mood : sakit hati

Eh , kau tahu tak yang cuti sekolah tu lame lagi ? Meh aku nak bagi tahu kau kalau kau tak tahu . Bapak lah weyh kalau cuti sekolah lama lagi bermakna lama lagi lah sakit hati aku nak terubat . Sekolah ubat sakit hati ? hmm maybe for sometimes :)

FULLSTOP !

Okay tadi tengah sidai baju ade lah satu perkara ney berlaku . And otak aku terus terfikir : Patut kea dea macam tu ? Berhak kea dea untuk rasa macam tu ? Apa sebab dea nak jadi macam tu ? Pacik takut bini kea ? Ya Allah pacik . Pacik punya kuasa lebih besar dari bini pacik tu tahu tak ?

Sekarang aku nak cakap pasal hukum hakam . Alah bukan selalu pun aku ney jadi Ustazah kat sini . Soo sekali sekala kau dengar ceramah aku tak salah punn . Hihii xD Tapi jujur lah nak bagitahu ney , aku bukan mahir / pakar / pro or sewaktu dengannya dalam bab agama . Masih terlalu hina untuk menasihati orang :)

START

Setahu aku lah kan SYURGA SEORANG ISTERI DIBAWAH TAPAK KAKI SUAMI . Soo seorang isteri akan dianggap DERHAKA bila tak dengar / tak ikot / melawan cakap suami . Kan ? Dan seorang anak pula dianggap derhaka bila tak dengar / tak ikot / melawan cakap seorang ibu sebab SYURGA SEORANG ANAK DIBAWAH TAPAK KAKI IBU . Jadi kesimpulannya seorang isteri hanya boleh mengatur hidup anaknya sahaja bukan suamiya .

Seorang suami pula berhak untuk mendidik kedua-duanya sekali . Suami / Ayah berkuasa penuh untuk menentukan apa yang harus dilakukan oleh isirumah / keluarganya *sebabtu suami dikatakan sebagai ketua keluarga* Bila si suami dah memberi keputusan , tiada siapa pun (termasuk isteri) yang berhak untuk membantahnya .

Susah jadi anak sebenarnya . Nak ikot cakap siapa ? Syurga bawah tapak kaki ibu | Ayah pulak ketua keluarga . Pendapat aku lah kan , si isteri perlu mendengar keputusan suaminya untuk anaknya (sependapat) . Seterusnya si anak boleh lah mendengar keputusan Ibu dan Ayah sekali gus . Hihii xD *Otak aku memang pk shortcut jea*


RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL :)




copyright@shamzatulAS 2014 | See you again and have a nice day! ♥♥