AMEL'S
Follow
Dashboard
 Add Me
 Follow Me
 Follow Me
 kaki skodeng

HOMIE ABOUT AFFIES

“It’s not hard to find someone who tells you they love you, its hard to find someone who actually means it.”

Princess



Hello people!
My name is Shamzatul Amalina :)
I am the sweet owner *.*
Welcome here and enjoy yourself ^^

TagBoard




Me and Him

Taken by
Muhamad Nurazizul


IJOY ♥ AMEL
in love since 12/12/12
Daisypath Anniversary tickers

Blog Archieve
♥ Hi, masa lalu *lambai tangan* ♥
written on 12 October 2012 @ 2:41 AM ✈{ }

Hi budak comot yang suka membaca :')
Assalamualaikum .


Memang tak semua orang boleh terima kenyataan. Tak semua orang jugak yang boleh anggap takdir tu sebagai sebahagian dari hidup mereka. Selalunya, manusia akan memberontak bila diuji. Bagi mereka sesuatu ujian tu adalah satu malapetaka yang harus mereka lalui. Betul kea macam tu? Masih tiada jawapan.

Bila putus cinta, selalunya perempuan lah yang akan menangis, meraung, berkurung tanak keluar bilik bagai. Bak kata budak-budak jiwang mandi tak basah makan pun tak kenyang --' ade-ade jea pepatah melayu nie. Tapi percayalah bila dah dapat pengganti, perempuan tu akan ceria macam mana die pernah cerie sebelum putus dulu.

Perempuan memang mudah dapat pengganti, tapi jauh dihati memang susah untuk die lupakan ape yang pernah terjadi. Kenangan pahit manis memori suka duka akan tetap die simpan sampai bila-bila. Bagi mereka saat yang paling indah bersama seseorang akan datang sekali sahaja dalam hidup. Jadi sesuatu yang susah untuk didapatkan itu akan lebih dihargai.

Sebenarnya aku tengah cerita pasal aku. Maaf kalau ape yang aku kata tadi ada yang salah atau menyinggung hati kau atau pun budak tuu. Sekadar luahan perasaan yang aku nak kongsi. Mungkin dari pandangan luar, takde sape yang faham hati budak SPM macam aku nie. Yang mereka nampak "eh budak nie asal malas sangat nak belajar, dah tahu nak SPM masih lagi nak bercinta" alahh aku pernah dengar ayat macam nie. Biasalah mulut manusia.

Dulu aku bahagia. Bahagia sangat bila ada yang selalu teman aku pagi petang siang malam. Segala cerita aku kongsi dengan die. Semua yang aku ada mesti aku bagi siked kat die. Umur bukan penghalang dalam sesuatu hubungan. Bagi aku perasaan tu yang penting. 11bulan 4hari, macam-macam yang kita lalui. Aku merajuk die pujuk. Aku nangis die pujuk. aku marah die pujuk. Dengar macam happy sangat kan? Tapi dalam diam die ada perempuan lain. Aku tahu, tapi aku saje tanak amek tahu sebab aku sayang hubungan tuu. Aku pernah janji yang aku akan jaga hubungan tu sebaik mungkin. Segalanya tinggal kenangan bila aku tersalah cakap. Mac 2012 merupakan bulan terakhir aku jumpa die.


Aku rindu saat bahagia macam nie :'/

Tapi semuanya kembali normal bila ada yang pengganti tempat die. Mungkin aku amek masa yang singkat untuk dapatkan pengganti ni. Tapi aku amek masa yang lama untuk sayang die sepenuh hati aku. Die penyabar. Die berusaha buad aku sayang die walaupun die tahu dalam hati aku masih lagi ada orang lain. Akhirnya usaha die tak sia-sia. Aku mula sayang die tanpa aku sedar. Yang aku tahu aku takut kehilangan die. Aku cuma nak die yang jaga aku. Memang satu kehendak yang melampau. Kehendak yang sangat mustahil untuk jadi kenyataan. Kata orang, cinta zaman sekolah nie kena teman dengan beruk. Sebabtu tak pernah kekal. Mungkin ada beruk yang sudi nak teman hubungan aku sampai akhirnya kami berpisah tanpa alasan yang boleh diterima umum. Dan aku rindu saat die kejut aku bangun sahur.


Hi, awak ape khabar :'/

Tapi nobody knows yang aku selalu stalk ex-ex aku. Aku nak tahu perkembangan dyorang. Aku pernah sayang dyorang satu mase dulu dan sebagai perempuan walau sekejam ape pun keputusan yang dyorang buad, aku akan hormat. Sebagai perempuan jugak, tak mungkin aku lupakan apa yang pernah aku buad sebelum nie. Kenangan banyak mematangkan aku. Terima kasih sayang :')

Aku happy dengar usop setia dengan gf die. InsyaAllah hubungan dyorang akan bertahan. Amin :] Tapi aku kecewa tengok keputusan Aiman macam tu. Kenapa banyak sangat gagal? Awak okay? Ade masalah kea? K aku tahu pertanyaan nie memang takan ade sape yang nak jawab so sila abaikan. Hmm orang doakan awak berjaya. Ingat ape yang mak awak nak dari awak. Goodluck untuk SPM nanti okay. Kalau ade mase nak jea aku call budak-budak nie. Sebab budak berdua nie antara ex yang paling banyak ajar aku. Paling cool ah senang cerita. Tapi....

Walaupun sekarang aku dah ada buah hati baru, tapi aku masih tak yakin yang budak nie boleh jaga aku sebaik mungkin. Kami macam kaki dengan kepale. Dekat tapi jauh. Selalunya dengar orang cakap jauh di mata dekat dihati kan? Tapi apa yang aku rasa sekarang nie, dekat di mata jauh dihati. Malas dah nak pk panjang, aku cuma flow jea ape yang jadi.

Abaikan.






copyright@shamzatulAS 2014 | See you again and have a nice day! ♥♥