AMEL'S
Follow
Dashboard
 Add Me
 Follow Me
 Follow Me
 kaki skodeng

HOMIE ABOUT AFFIES

“It’s not hard to find someone who tells you they love you, its hard to find someone who actually means it.”

Princess



Hello people!
My name is Shamzatul Amalina :)
I am the sweet owner *.*
Welcome here and enjoy yourself ^^

TagBoard




Me and Him

Taken by
Muhamad Nurazizul


IJOY ♥ AMEL
in love since 12/12/12
Daisypath Anniversary tickers

Blog Archieve
♥ Langkah pertama untuk jadi ahli fakulti komunikasi dan pengajian media ♥
written on 27 April 2013 @ 11:34 PM ✈{ }

Belum cuba, belum tahu.
Sekali dah cuba, haaaaambek kauuu!!!


Nampak tak benda apa tu? Permohonan aku untuk course DIPLOMA KOMUNIKASI DAN MEDIA (MASSCOM) masa kat dalam borang upu haritu diterima!!!Hohoo ^^ Cop, tapi ni dia baru nak panggil interview. Tulah benda yang buat aku tak boleh tidur malam harituu. Benda yang buat aku rasa happy gila. Benda yang aku tunggu selama niy.

Okay sekarang aku nak cerita...

Aku baca benda tu hari jumaat lepas. And paling tak boleh bla masa tu pukul 2pagi. Aku tak tahu kenapa malam tu aku tak boleh tidur. Aku rasa macam ada something yang tengah tunggu aku. Hati aku sebok nak buat research pasal benda benda macam ni. Walaupun sebenarnya masa tu aku dah get ready nak dibuai mimpi yang indah dalam tidur yang lena.

Aku gelabah. Aku takut. So, aku terus lah buat researh sikit sikit pasal course tu. Hm just study apa yang patut je. Sampai lah pukul 7pagi. Dan aku amek keputusan untuk tidur sebab nafsu ngantuk aku memang suka datang masa matahari terbit --' Ntah kenapa.

Okay aku sambung study lagi masa pukul 2petang. Tapi masa tu aku tak tahu nak study apa. Aku blur. Tapi aku memang sangat berharap yang aku tahu semua benda yang interviewer tu nak tanya nanti. Aku ada masa tak sampai 24jam pun lagi. Tapi aku amek keputusan untuk switch off laptop dan duduk goyang kaki sambil tengok tv.

8malam. Hati aku tak tenang. So, aku on semula laptop aku yang tersadai atas meja. Aku bukak twitter. Tiba-tiba kawan aku tegur.

Dia / Aku

Macam mana persediaan?

Aku tak buat persediaan pun. Aku tak tahu nak study apa.

Baca je pasal isu semasa. Kot kot dia tanya ke nanti.

Ohh. Pilihan raya?

Yess. Baca je.

Okay okay thankyouu.

Maka aku pun cari lah pakcik gugel untuk dapatkan maklumat pasal pilihan raya tu. Err padahal aku lah manusia paling menyampah dengan isu isu politik ni. Tapi kali ni, aku terpaksa. Aku kena rela.

Nasib aku baik. Kawan aku kenalkan aku dengan kawan dia yang dah memang dapat course masscom ni. Kira macam senior gitulah. So aku pun tanyalah kat dia pengalaman dia masa interview dulu. Kot kot berguna ke. Mula mula tu malu jugak nak tegur dia. Err bayangkan aku nak kena tegur lelaki yang aku tak pernah kenal. Fb dia pun baru je add. Huhhh!! Macam nak hentak je muka ni. Hehehhe tapi aku mulakan sesi temuduga aku dengan abang tu dengan muka tak malu. Aku memang tak reti malu pun --'


Aku / Abang

*SESI PERKENALAN*

Hm masa interview tu nanti dia tanya ape je?

Dia ada dua sesi. Yang pertama kena buat essay. Yang kedua bau lisan.

What??!! Essay?

Ye, 200perkataan. Dalam bahasa Inggeris.

Err ohh. Dia tanya ape je?

Sesi pertama. Dia suruh buat essay pasal
- apa yang awak tahu pasal masscom.
- kenapa awak pilih masscom.
- apa sumbangan awak untuk masa depan.

Ohh macam tu. Yang sesi kedua?

Ha masa ni lah awak akan jumpa orang yang nak interview awak tu.
Masa ni dia akan tanya awak macam macam soalan.
Kalau nasib awak baik, awak kena tanya soalan yang senang.
Tapi kalau sebaliknya tu..... hee nasib awak lah.

Ohh. Seramnya dengar :/
Masa abang dulu, dia tanya apa?

Macam ni, soalan apa tu tak penting.
Yang penting awak kena tahu pasal current issue and genaral knowledge.
Pasal menteri menteri kat Malaysia ni pun kena tahu.

Ohh. Macam susah je.

Jangan risau, yang penting confident level tu.

Okay okay. Thankyouuu :)

So dengan maklumat yang aku dapat tu, aku pun buat lah research sekali lagi. Kali ni aku selongkar semua maklumat yang pakcik gugel simpan. Aku nak tahu semua. Aku nak lulus interview tu.

Err okay. Hari yang penuh debaran tu dah datang. So tepat jam 7.15 pagi, aku pun pergi kat tempat yang ditetapkan. Ya Allah, ramainya oraaaaaaaaaaaang. Tapi, dalam ramai ramai tu cuma 20 orang je yang nak kena interview untuk course Komunikasi dan Media ni. HAHA!

Tibalah masa untuk jawab ESSAY!! And masa tu soalan yang macam abang tu cakap memang keluar. Pheww~ So, aku pun jawablah. Paling tak boleh bla ada sorang mamat ni, siap print wikipedia kot. Melampau tak? Err sabar jelah --' Masa yang dia bagi cuma setengah jam je. Cukup ke? Erk cukup lah. Ngamngam je masa tu.

Lepas setengah jam, dalam pukul 9 gitulah lebih kurang, kitorang kena naik tingkat 3. So, kitorang gerak dan menuju ke bilik yang ditetapkan. Pheww bedebar. Orang yang pertama dah masuk. Aku orang yang ke 7. Macam tak jauh kan? Err memang tak jauh pun.

Sorang masuk, sorang keluar. Sorang lagi masuk, sorang lagi keluar. Fuhhh!!

Sekarang tiba orang yang ke 6....

Tepat jam 11.58pagi, nama aku dipanggil. Woii jantung aku nak tercabut dah masa ni!!!!!

Aku / Interviewer

*KETUK PINTU*

Assalamualaikum.
*acaca sopan*

Walaikumsalam. Come here.
Hmm bagi saya dokumen dokumen yang kita suruh bawak.

*keluarkan semua dari fail*

Okay thankyouu. Have a seat.

Okay sir. Thankyouu.

Shamzatul amalina, err nama awak ni panjanglah. 
Saya nak kena panggil apa eh?

Oh yeke. Sokay, sir boleh panggil saya Sham je.

Oh, okay sham. Now I ask you.
WHY YOU APPLY THIS COURSE??

*alamaaaaaaaaaaak kenapa dia speaking??!!??!*
Err cause I want to be a journalism maybe.

Journalism? Ohh okay good.
So, who's your idol?

*manaa adaaaaaaaaaaaaaaa!!!*
Err Zakiah Anas. Yeahh, I like her.

Oh zakiah anas. Haha.
Okay, apa yang boleh meyakinkan saya untuk terima awak?

*Woii dia dah cakap Melayu woii*
Okay, saya suka menulis. Saya suka jumpa orang ramai.
Dan saya rasa saya takde masalah untuk berbual dengan orang.

Sure? Tapi saya tengok awak macam malu je.

Eh tak tak. Mana ada. Saya panic je ni.

Oh panic. Okay.
Apa hobby awak?

Saya suka dengar lagu. Setiap masa saya dengar lagu.

Wooow masa tidur pun? Masa mandi?
Okay siapa penyanyi yang awak suka.

*menganjing orang tua ni --'*
Err saya suka new band.

What band?

Forteen!!!
*sebab ada izzue islam*

Oh. I know that. So, lagu apa yang popular dari band tu?

BERDUA BERSATU! 

Oh saya nak dengar awak nyanyi lagu tu. Boleh?

Opps sorry sir. Saya lupa lirik.

Eh, kata minat.

Macam yang saya kata tadi, saya PANIC!!

Oh okay okay never mind.
Sekarang bagitahu saya ibu negeri, negeri selangor.

Shah Alam.
*muka confident*

Okay ibu negeri, negeri Perak?

Kangar. Eh no. Kangar kat perlis.
Cop, jap. Apa eh?
IPOHHHH!!
*hambek kau serentak jawab dengan dia*

Haha okay okay.
Awak ni jenis yang suka mengalah?

Rasanya, tak kot.

In case kalau saya tak terima awak, awak nak buat apa.

SAYA NAK JUGAK!

Tapi kalau saya taknak,

SAYA NAK!

Awak dapat form6?

Dapat. kenapa?

Awak amek STPM dulu, pastu baru amek degree masscom.
Amacam? 

TAKNAK! SAYA NAK DIPLOMA MASSCOM JUGAK!!

Degil eh awak ni. Keras kepala.

Hehe

Okay okay nanti tunggu je keputusan.

Yelah Saya harap saya dapat.

Hm doa jelah.

Okay sir.

Keluar je dari pintu bilik tu, aku rasa satu beban yang berat nak mampus yang aku pikul daripada hari jumaat tu, dah lepas. Macam beban tu hilang tiba tiba. HAHAHA!

Actually, aku bukannya nak ajak gaduh ke apa masa tu, aku cuma nak dia tahu yang aku betul betul nak course masscom ni. Aku serious. Aku tak main main. Heee ^^ Aku harap dia faham lah kan.

So sekarang, aku tunggu keputusan dari UiTM tu. Kalau dapat, phewww memang aku orang paling bahagia.  Lepastu boleh lah cakap "HAI" sambil lambai tangan dekat orang orang UiTM Lendu kan. Hee dalam masa yang sama, boleh cakap "BYE" dekat orang Johor nih. Huahuaaaa :'/

P/S : Aku harap sangat, ada rezeki aku dalam bidang ni.









copyright@shamzatulAS 2014 | See you again and have a nice day! ♥♥