AMEL'S
Follow
Dashboard
 Add Me
 Follow Me
 Follow Me
 kaki skodeng

HOMIE ABOUT AFFIES

“It’s not hard to find someone who tells you they love you, its hard to find someone who actually means it.”

Princess



Hello people!
My name is Shamzatul Amalina :)
I am the sweet owner *.*
Welcome here and enjoy yourself ^^

TagBoard




Me and Him

Taken by
Muhamad Nurazizul


IJOY ♥ AMEL
in love since 12/12/12
Daisypath Anniversary tickers

Blog Archieve
♥ Angin yang hadir tak pernah dihargai ♥
written on 25 December 2012 @ 5:04 AM ✈{ }

Sebagai angin, saya hanya mampu membuat awak berasa nyaman.
InsyaAllah, saya akan membuat awak tersenyum selagi saya mampu.


Semuanya perlu persediaan. Kalau kau belum sedia, tolong jangan lakukannya. Hati dan perasaan bukan lah satu perkara yang boleh dijadikan sebagai satu permainan yang melibatkan kemenangan atau kekalahan. Saya sayang awak, awak sayang saya bukanlah satu ucapan yang seharusnya keluar begitu sahaja. Kata-kata yang awalnya dilafazkan dengan penuh erti akhirnya lenyap dengan 1001 perasaan lain.

Tipulah kalau kau tak pernah gaduh dengan gf/bf kau kan. Perkara tu normal dalam setiap hubungan. Cemburu, kecil hati, marah semuanya boleh menjadi punca pergaduhan. Tapi ada sesetengah pihak yang lebih memilih untuk memendam perasaan tersebut demi menjaga hubungan yang sedang dijalinkan. Lebih-lebih lagi perempuan.

Sebenarnya ada banyak cara untuk mengelakkan pergaduhan. Antaranya bersikap positif, betolak ansur dan saling mempercayai. Sikap yang macam nie lah akan menyebabkan hubungan tersebut akan lebih dihargai dan betahan lebih lama.

Semuanya terletak ditangan individu yang menjalinkan hubungan tersebut. Selalunya individu yang banyak bersabar demi kebaikan hubungannya akan merasakan kesakitan melampau akibat dari perangai pasangannya. Namunbegitu, baginya kesabaran tu bukanlah apa-apa berbanding kebahagiaan yang diharapkan pada masa hadapan.

So be positif :')

Kredit gf/bf saya selalu habis. Hairan juga saya. Text/Call saya, jarang. Positif positif !! Mesti dia selalu call nenek dia. Baikkan gf/bf saya :')
Tadi baru lepas call gf/bf saya. Tapi dia macam nak taknak je bercakap. Mungkin dia tak sihat. Tiba-tiba dia matikan phone. Line rosak lagi lahtuu ><'
Masa birthday saya, gf/bf saya tak datang pun. Sedih juga. Dia just wish dalam phone. Tu pun sehari lepas tu. Takpe, yang penting dia ingat :')
Kalau saya merajuk, gf/bf saya tak pernah pujuk. Dia abaikan je. Gf/Bf saya nie baguslah. Dia nak saya jadi manusia yang kuat. Thanks sayang :DD
Kalau gf/bf saya tak text/call, saya kena faham dia mesti busy. Dia pun ada banyak kerja nak buad. Bukan nak kena layan saya sorang .___.

Mungkin ini antara contoh terdekat yang aku tahu. Tapi sememangnya ada banyak lagi cara untuk berfikiran positif. Percayakan dia, yakin dengan cinta dia. Walau sejauh mana pun dia pergi, serapat mana pun dia dengan budak tu, yakinlah semuanya akan menjadi sempurna dengan berkat kesabaran. InsyaAllah.

P/S : Ketepikan ego. Buang panas baran tuu. Nak gaduh buat apa, selagi boleh slowtalk bermakna hubungan tu masih lagi boleh diselamatkan. Iloveyouuuuu gennnndut :'*




copyright@shamzatulAS 2014 | See you again and have a nice day! ♥♥